Тема: Розв’язування рівнянь
Мета: пояснити учням за допомогою казки, як
розв’язувати рівняння;
засвоїти
правила, за якими розв’язують рівняння; закріпити
вивчене; стимулювати творчу
активність учнів.
Тип уроку: урок – казка
Хід
уроку
І.
Організаційна частина уроку.
ІІ.
Перевірка домашнього завдання.
ІІІ.
Вивчення нового матеріалу.
Сьогодні ми познайомимося з жителями двох
незвичайних країн: країни Невідомих і країни Чисел. Вони сусіди. Числа та
невідомі часто ходять одні до одних у гості. Для того, щоб познайомитись з ними
ближче і дізнатись, де розташовані ці країни, запишемо рівняння: 7х – 5 = 6х + 1.
Отже, знайомтесь: частина рівняння, що
ліворуч, – це країна Невідомих, знак «=» – кордон, частина, що праворуч, –
країна Чисел. Ми знайомимося з країнами в той момент, коли вони обмінялись
делегаціями, «–5» – число, йому слід бути в країні Чисел, 6х – невідоме, його батьківщина – країна Невідомих. Але на кордоні
діє паспортна система, де паспорт – знак кожного числа. Щоб перейти кордон,
потрібно змінити знак. Отже, числу «–5», щоб перейти кордон і потрапити додому,
потрібно змінити знак під час перетину кордону, аналогічно і для 6х.
Отримаємо рівняння: 7х – 6х = 1 + 5.
Тепер усі вдома, можна продовжувати
розв’язувати рівняння, звідки: х = 6.
Перевіримо правильність розв’язання: 7 .
6 – 5 = 6 . 6 + 1. 37 = 37.
Продовжуємо мандрувати у світі знань разом з
країною Невідомих і країною Чисел.
ІV. Закріплення.
Учні разом з учителем розв’язують рівняння.
1) 5х –
3 = 17 – 3х.
Учитель, продовжуючи грати гру, підводить
учнів до формулювання правила:
Будь-який
доданок можна перенести з однієї частини рівняння в іншу, змінивши знак на
протилежний.
2) 3(х
– 6) = 4х – 26.
Це рівняння відрізняється від попередніх. Жителі
країни Невідомих не готові йти в гості до сусідів, їм потрібно переодягнутися,
тобто розкрити дужки, перед якими стоїть число 3. Оскільки 3 – число додатне,
то можна придумати, наприклад, що на вулиці тепло, тому слід передягтися у
легший одяг, відповідно знак «–» – перевдягання у тепліший одяг.
Лише після розкриття дужок (повторюється
розподільний закон множення) ми зведемо рівняння до вигляду першого рівняння.
3) –4(х
+ 2) + 3 = 5х + 4.
У країні Невідомих відлига, тому слід
переодягнутись у легший одяг (бо –4, яке стоїть перед дужками, має знак «–»).
Аналогічно коментують рівняння (4 – 10).
Сильніші учні розв’язують рівняння
самостійно, слабші працюють з учнями, що біля дошки.
4) 5 – (х
+ 4) = 2х – 5;
5) 6 + (2х
– 4) = 3(2х – 2) – 4;
6) 7(х
– 5) – 1 = 2(х + 2);
7) 3х
+ 5 + 4(х – 1) = 6(х + 1) – 3;
8) 4х
– 2х – 3 = 5(х – 1);
9) 6(х
+ 2) – 16 = 5(2х – 3) – 5;
10) 3(х
+ 1) – 4х = 6(х + 2) – 2х + 16.
V. Підсумок
уроку.
Учитель разом з учнями роблять висновок, що
розв’язання рівнянь – цікаве і корисне заняття.
VI. Домашнє
завдання.
1. Скласти свою версію казки, яка вчитиме
розв’язувати рівняння.
2. Розв’язати рівняння:
1)
0,3 – 2х = 0,5
+ 4х;
2)
–30 + 2х + 1 =
–5(7 – х);
3)
–3(с + 1) + 2 =
3 – 2(с +5);
4)
–5(у – 3) = 7 –
2(3 – у);
5)
3(х + 3) = 5 –
2х;
6)
8(х – 5) = 3х – 40.
Немає коментарів:
Дописати коментар